2. okt. 2012

Znani so nagrajenci 23. bienala oblikovanja


Bienale oblikovanja (BIO) je mednarodna oblikovalska razstava, ki že 48 let z izborom dobro oblikovanih izdelkov in poudarkom na kakovosti, izvirnosti in inovativnosti del predstavlja aktualne tokove v sodobnem oblikovanju. Od leta 1964, ko je bila organizirana prva razstava tedaj imenovana Bienale industrijskega oblikovanja, se je zvrstilo že 22 preglednih mednarodnih razstav najboljšega s področja oblikovanja.

Kot odgovor na novo vlogo oblikovanja in nove parametre oblikovalskega konteksta se je žirija letos odločila podeliti tri posebne nagrade. Z njimi se želijo pokloniti novi oblikovalski tipologiji, ki presega splošno veljavno razumevanje industrijskega oblikovanja. Ta dela predstavljajo zelo resnično in dragoceno vlogo oblikovalca kot raziskovalca, ki namesto preprostih formalnih ali komercialnih rešitev oblikuje nove konceptualne in celo politične predloge.


Zlata medalja BIO
Zelena nagrada BIO:

Stol Sea
Oblikovanje: Studio Swine in Kieren Jones
Soavtorja: Azusa Murakami, Alexander Groves
2012

Celostni projekt in domiselna rešitev, ki kljub svoji navidezni preprostosti ostaja na poetični ravni. Po našem mnenju izpolnjuje številne zahteve »dobrega oblikovanja« v današnjem svetu. »Zeleno« oblikovanje je nemogoče ločiti od »dobrega« oblikovanja – slednje mora upoštevati okolje v vseh njegovih razsežnostih. Zato je stol Sea, ki upošteva življenjske cikluse, sisteme, industrijske in družbene dejavnike v lokalnem, globalnem in produktnem kontekstu ter podaja rešitev za enega največjih problemov onesnaženja naše dobe, odličen primer dobrega zelenega oblikovanja. Srčno upamo, da bo ta projekt v prihodnosti širše udejanjen.


Posebne nagrade žirije:
Vsak od teh projektov na svoj način spreminja paradigmo in bi utegnil sprožiti družbene spremembe.

Tipografski sistem Balkan
Oblikovalca: Nikola Đurek (Typonine) in Marija Juza (Babushke)
Proizvajalec: Typonine, Zabok, Hrvaška
2012

Nenavaden tipografski projekt, ki se na vprašanje politične komunikacije odziva na vključujoč, in ne razdvajajoč način.


Sistem pametnega bankovca Trail$
Oblikovalec: Nitipak Samsen
Naročnik: Future of Money Design Competition 2011, Consult Hyperion, Surrey, Združeno kraljestvo
2011

Iskanje rešitev pomeni odkrivanje težav. Kritičen projekt v dokumentarnem žanru, ki deluje na številnih ravneh in ki hkrati predlaga nov denarni sistem ter graja nadzorni družbeni kontekst našega digitalnega sveta.


»Hekanje« jogurtove DNK
Oblikovalec: Tuur van Balen
2011

V tem izjemnem primeru predstavitve zapletenega oblikovalskega koncepta in procesov se van Balen loteva strogo tehničnega vprašanja navidezno nemogočega »hekanja« s pomočjo internetnih nakupov in po načelu »sam svoj mojster«.


Nagrade za študentsko delo:

Stolček Gravity
Oblikovanje: Jólan van der Wiel
Mentor: Bas van Beek, Gerrit Rietveld Academie/DesignLab, Amsterdam, Nizozemska
2011

Jólan van der Wiel z združevanjem železnih opilkov, umetne smole in magnetne sile manipulira z materialom in ustvarja enkratno, nepozabno, na procesu osnovano obliko in estetiko.


Lesene preobleke
Oblikovalec: Max Böhme
Mentor: Dieter Hofmann, Burg Giebichenstein Kunsthochschule, Halle, Nemčija
2011

Domiseln proces akrecije umetnega lesenega furnirja po načelu »sam svoj mojster«, ki je popolnoma naravno razgradljiv in pomeni novo »bio« estetiko, ki tokrat ni računalniško ustvarjena.


Plakati za predstavljanje tipografske raznolikosti
Oblikovalka: Karin von Ompteda
Proizvajalec: Digital Print Studio, London, Združeno kraljestvo
Naročnik: Social Sciences and Humanities Research Council, Ottawa, Kanada
Mentor: Jeff Willis, Royal College of Art, London, Združeno kraljestvo
2011

Nadvse eleganten spoj tipografije in rastočega oblikovalskega področja infografike.


Kolekcija oblačil (Un)Useful
Oblikovalka: Irena Rojs
Mentorica: Metka Vrhunc, Naravoslovnotehniška fakulteta, Ljubljana, Slovenija
2012

Projekt, ki iz odpadkov hiper velike in hiper potratne industrije ustvari izdelek, pri katerem potrošniki kupijo manj, zapravijo manj, toda dobijo več.


Častne pohvale BIO:

Svetilke MeshMatics
Oblikovalec: Rick Tegelaar
2011

Film, orodja, procesi, proizvodnja in sami izdelki so povezani v skladno in poetično celoto.


Pručke Terra
Oblikovalka, proizvajalka: Adital Ela
2012


Prilagoditev ene najstarejših stavbarskih tehnik za predelavo odpadnega gradbenega materiala v splošno razširjen in preprost uporaben predmet.


Navigacija z bojami v parku Biesbosch
Oblikovalka, proizvajalka: Sabrina Koning-Woud, SKW Vormgeving
2010

Domiseln signalizacijski sistem, ki je rezultat ponovnega razmisleka o splošno razširjenih materialih in parametrih ter sodobne uporabe tradicionalnih obrtniških rešitev.


Svetilka Grasshopper
Oblikovalec: Feodor Mayow
Mentor: Ilkka Salonen, Lahti Institute of Design, Lahti, Finska
2011

Ustvariti dobro namizno svetilko je izziv, ki mu včasih niso kos niti najbolj izkušeni oblikovalci. Zato je to študentsko delo še toliko bolj občudovanja vredno.


Diagnostična naprava Bee's
Oblikovalka: Susana Soares
2007–projekt v delu

Zanimiv primer konceptualnega stičišča medicinske diagnostike, oblikovanja in umetnosti.


Parfum Swallowable
Oblikovalka: Lucy McRae
2011

Konceptualna študija, ki dokazuje, da onstran naših predsodkov in tabujev potencial oblikovanja ne pozna meja, ko govorimo o manipuliranju s človeškim organizmom.


Projekt urbane prenove Ring (T)Rail
Oblikovanje: Anagram Architects
Naročnik: National Association of Street Vendors of India, New Delhi, Indija
2010

Izjemno vrednost oblikovanja urbane prenove je potrdil že uspeh newyorškega projekta High Line. To načelo se s tem projektom podaja na novo raven v drugačnem urbanem okolju, ki bi z izvedbo posega veliko pridobilo.


Kolekcija preoblečenih vaz Matka
Oblikovanje: Studio Pepe Heykoop
Proizvajalec: Tiny Miracles Foundation in Pepe Heykoop (naročnik), Mumbai, Indija
2012

Projekt, ki ga oblikovalec ne le predlaga, temveč tudi izvaja – z namenom narediti proizvodni proces družbeno koristen.


Serija posod Particles
Oblikovanje, proizvajalec: Studio Jo Meesters
2012

Čeprav je bila žirija pri tem projektu bolj navdušena nad pručkami kot nad posodami, ima njihova oblika komercialni potencial, ki ga ne gre podcenjevati.

Digitalizacija

Globalizacija

Susana SOARES, diagnostična naprava Bee's, 2007–projekt v delu

Peter TORONYI, svetilka Nissyoku, 2010



Ni komentarjev:

Objavite komentar